/ éld meg az imád a jelen pillanatban /


Több mint 1 éve részt vettünk egy élménydús csoportos kiránduláson, a feleségemmel és édesanyámmal megtekintettük az indiai arany háromszöget. Erről itt Kolozsvárt tartottam 2 hete egy beszámolót.

Épp Gandhi életéről olvasok könyvet, és gondolatban fel-fel eleveníti bennem Indiát.
Az egyik éjszaka pedig álmomban ismét Indiában jártam, mégpedig az Arunachala hegynél, ahol több zarándok gyűlt össze és egy kellemes, felemelő érzés lett úrrá rajtam, mely ébredésemkor is tovább tartott. Ez egy üde álom volt.


shri ramana maharsi - arunachala hegy


Igaz, egyik vágyam az lenne, ha Indiába még egyszer eljutnék, hogy az Arunachala hegyhez eljussak. Shiva istenség hegyének tartják és a hitvilág azt tartja, ha valaki körbejárja a hegyet, teljesül egy kívánsága.

Shri Ramana Maharsi, egy indiai szent, a múlt században élt az Arunachala hegy lábánál. Ő is körbejárta a hegyet, ám ügyelt arra, hogy egyetlen vágya se legyen, mert az a szenvedés forrása lehet. A tiszta lélek állapota, a Sat-Chit-Ananda pedig a vágy nélküliségből ered. Ez maga Isten vágya.



A Tiszta Lélek mantrája


Egyik este, egy nehezebb nap után, meditálás közben észrevettem gondolataimat, a gondolatok hömpölygését. Ezt tudatosítva, teljes meggyőződéssel elmondtam egy mantrát: "én a Tiszta Lélek vagyok". Elkezdtem át is élni, megélni, visszaidézni a lélek állapotát, és ekkor a figyelmem mélyen önmagamba húzódott és megjelent bennem egy kellemes örömérzet, maga a természetesség. Ez a Sat-Chit-Ananda, a Lét-Tudat-Üdv, melyben a tudat eggyé válik az örömmel, ennek többszöri átélése pedig egy megbizonyosodást nyújt, az igazságot.


éberség - A Tiszta Lélek mantrája


Az, aki a mantrát mondja, még az elmével azonosul. Amikor azt mondom, hogy "a tiszta lélek vagyok", tudatosítom magamban, hogy még nem vagyok az, de az szeretnék lenni. Ha viszont a vágyam párosul a hitemmel és a meggyőződésemmel, miközben a mantrát mondom, a jelen pillanatban bekövetkezik a csoda, a megelevenedés, az átélés, az "azzá válás".

Így lesz a mantrának és az imának ereje.






Bármilyen imát vagy mantrát mondanál, éld azt meg a JELEN pillanatban.

És bekövetkezik a csoda.


-----------------------------------------------
2015-ös indiai élmények:
#1  Imádod vagy utálod
#2  Imádod vagy utálod 2. rész
#3  Látványosságok
-----------------------------------------------



Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete