Bocsáss meg és felejtsd el






Az előző bejegyzésben írtam és beszéltem a mantráról és az imáról. Aztán támadt egy ötletem és megkérdeztem a hírlevél olvasókat, szerintük melyik a legnagyobb mantra. A válaszokat összesítettem és a következő ábra szemlélteti az eredményt:




A tavalyi évem nagyon zsúfolt volt, a szabadságom zömét Bowen terápiás tanfolyamra és Yuan-Chi Tai Chi szemináriumra fordítottam. Néhány szabadnapot hagytam Karácsonyra és csupán 3 maradt nyárára, ezért centizgetnem kellett a szabadidőmet. A góbémeditációs tábor is elmaradt, ilyesmi szerevezésével a közeljövőben már nem is hinném, hogy tudnék foglalkozni.

Mivel Timivel közösen nem nyaraltunk sehol, ezért örültem, amikor úgy döntött, hogy ő is velünk tartana a Balatonra. Ugyanis Ádám, akivel a Második góbémeditációs táborban ismerkedtem meg, megrendezett egy balatoni összejövetelt a szülei nyaralójában. Minket is meghívott, kb. 10 órás utat tettünk meg Kolozsvárról Buciékkal. 11 személy - 1 nyaraló - Siófok mellett.

Az összejövetelnek nem volt szeminárium jellege, inkább kikapcsolódás-, nyaralásszerű volt. Természetesen volt közös meditáció, közös étkezés, kávézgatás, beszélgetés, pancsolás, ping-pong...




Rajesh, egy indiai sahaja jógi, évente néhány hónapot Magyarországon tölt. Ádámnak jó barátja, őt is meghívta. Én még nem találkoztam addig vele, ám megfogott a stílusa. A reggeli beszélgetésekkor a figyelmet visszahozta a lényegre, mégpedig egy beszélő kör stílusban. Indiai módon feldobott egy témát, vagy egy kérdést, melyre spontán módon várt választ, túlagyalás nélkül. A résztvevők sorban feleltek valamit, ki mint tudott, mert ő angolul várta a választ :-)


Voltak egészen érdekes témák, melyekről Shri Mataji a 70-es, 80-as években beszélt, melyeket nem ismertünk és nagyon jó volt hallani róluk, sőt, inkább letisztázni magunkban.
Az egyik ilyen téma a mantráról szólt. Melyik a legnagyobb mantra? Hisz, mint tudjuk, egy mantrát egészen precízen kell kimondani ahhoz, hogy megelevenedjen, és meg is valósuljon. Ha inkantáció és nem tudod jól kizöngésíteni, akkor nem lesz hatása.


Szóval, melyik a legnagyobb mantra?

Az Om, a Maha mantra, Ganesha mantra, a szeretet, nem tudom.. elég sok válasz hangzott el. Közben Rajesh nevetgélt és intett, tovább.
Mivel senki sem találta ki, ezért megsúgta angolul, hogy FF.
- Micsoda? FF?
- Igen, F-F.
- ... - csend.

Aztán mosolyogva elmondta: forgive and forget, vagyis bocsáss meg és felejtsd el. Mivel ha ezt megteszed, nem is szükséges mantrát mondani, a gondok azonnal megoldódnak, hisz túllépsz rajtuk.
Ezt kiegészítettem FFF-re: forgive and forget forever, vagyis bocsáss meg és felejtsd el örökre. Ezen nevetgéltünk még egy kicsit, a dupla F-ből tripla F-et gyártottunk.


Tehát a megbocsátás és feledés, mely Jézus alaptanítása, az egyik legnagyobb mantra. Kiegészíti a tiszta szeretetet, hiszen kéz-a-kézben haladnak egymás mellett.


Nehéz helyzetekben gyakorold bátran a megbocsátást.
Bocsáss meg a kialakult helyzetnek, az embereknek, önmagadnak, a gondolataidnak, az érzelmeidnek, a feltételezéseidnek, de még az elképzeléseidnek is. Figyeld meg mi történik.






Tetszett a bejegyzés? Írj bátran megjegyzést!
A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete