Miért meditálnak az olvasók?



Sok embert tart lázban a 2014-es foci VB, nemsokára a döntőt játsszák, és már engem is izgat ki végez az első helyen. Ám vannak olyan személyek is, akiket más hoz lázba, más az érdeklődési körük és egyéb dolgokkal is foglalkoznak a TV nézésen kívül. 
Nemsokára kiderül mi is az a valami, ami megkülönbözteti őket az átlagtól!


Egy röpke közvéleménykutatást vetettem fel az Éberség blog rendszeres hírlevélolvasói között (a jobboldali sávban te is feliratkozhatsz).
Bizony, ezt a közvéleményt nem kértem ki sem Facebookon, sem Twitteren, sem más helyen.


Vélemények a meditációról - Miért meditálsz?


A következő 2 kérdést tettem fel:
  1. Számodra mit jelent a meditáció?
  2. Ha már próbálkoztál a meditációval, mi késztet arra hogy tovább folytasd? Miért meditálsz?


Engem nagyon érdekel a meditáció és mások meditatív tapasztalataira is roppant kíváncsi vagyok, ezért kérdezősködtem.
Remélem számodra is hasznos lesz az, amit lennebb olvasol, és ha még nem is meditálsz csak úgy szemezgetsz vele, meríts ihletet belőlük.


Az olvasás után pedig ess neki, próbáld ki Te is, ne vesztegesd az idődet!


A válaszok a két kérdésre gyakorta egybefolynak, hisz eléggé összefüggnek.

Az alábbi szemelvényekben 8 bátor olvasó meditációs tapasztalataiba, véleményeibe nyerhetsz betekintést.



Mit is jelent a meditáció? 
Hát mondjuk, hogy összeolvadok a csenddel, kizökkent a sok napi feladatból, és megfelelni vágyásból. Csak ülni, és nézni a vizet, természetközelben lenni, érezni hogy eggyé válok a pillanattal, ami gondolat nélküliséggel ajándékoz meg. Jobban érzékelem a természet hangjait, színeit, pompáját.
A meditáció egy picit kiszakít a mindennapi élet taposómalmából és elrepít egy színesebb tisztább létbe, ahonnan a gondok is távol vannak.
Azért meditálok, mert letisztulnak a gondolatok, az örömteli pillanatok nagyobb hatással vannak rám, vagyis kisebb dolgoknak is jobban tudok örülni. Megnyugszom. Türelmesebb vagyok a munkámban. Tisztább, értékesebb dolgokra fordítom a figyelmem. Környezetemben élőkkel javult a kapcsolatom.
Barátaim szerint sokkal összeszedettebbek a mondanivalóim. Kiegyensúlyozotabban élem a napjaim. Azt vettem észre terhelhetőbb vagyok, tehát többet dolgozhatok, mert meditáció után pihentnek érzem magam. Ebben a rohanó stresszes világban nagyon szuper hogy van olyan módszer amivel megtapasztalom a tiszta csendet, nyugalmat. Az élet több területén is kreatívabbá váltam
A ráfordított idő pedig csak napi 2 x 10 perc, ennyit igazán tehetünk magunkért.
Nagyné Gabi



Nekem a meditáció végtelen békét és megnyugvást ad.
Mi késztet arra, hogy meditáljak? Van bennem egy érzés a keresés, és hogy mit keresek én - a Teremtőt keresem.
Szerintem egyszer rá is találok.
Godóné Erzsi, Szeged




A meditációval el lehet érni a belső békét,
ha egyszer megtapasztalod a meditáció állapotát
nem tudod abbahagyni.  
István, Sepsiszentgyörgy





A meditáció számomra:
Egy út a belső megismerésen keresztül az öngyógyitáshoz.
Levezetése a nap folyamán felgyült feszültségeknek, negativ energiáknak, gondolatoknak, érzelmeknek, cselekedeteknek.
Önmagam átadása az isteninek.
Visszatérés önmagamhoz, mikor örülök a saját társaságomnak kizárva a külvilág zaját, gondjait, terheit, nehézségeit.
Megszabadulok számtalan nyomasztó tehertől, bajtól, gondtól, azoktól a dolgoktól, amelyekből korlátokat és álarcot építek magamnak.
Egyensúlyba hozom bal és job energiacsatornámat, hogy középen legyek, és feltöltődjek pozitivan, rákapcsolódok az univerzum pozitiv energiáira, eggyé válok és része leszek az egésznek.
Meditálok, mert ez kellemes és hasznos számomra, évek óta tapasztalom a meditáció jótékony hatását az életemben, spirituális fejlődésem alapköve. 
Bárdos Emese, Kolozsvár




Életem része a meditáció. A meditáció a gyógyszerem is. Tipikus túlpörgős, szeleburdi, agyaló, tervező, lobbanékony vagyok. A hat belső ellenség közül még kettővel kell megküzdenem. Örömöt is jelent, mert érzem, hogy átölel a Teremtő. Érzem, hogy fontos vagyok, és számít rám.
Álmaimat is tőle kapom, és segít a megvalósításukban. Amikor még nem tudtam, hogy meditálok, már akkor is vízparton ülve, erdőben, templomban, madarat hallgatva... tudtam a nyüzsi életemet kiegyensúlyozni.
Ladányi Erzsi, Nemesvita



mátrix és a meditáció
A mátrix


Van egy remek film, amit nyilván sokan láttak, a Mátrix.
A mátrix szó eredetileg szövetet, szövevényt jelent. A szövetben a szálak keresztezik egymást, hogy ily módon alkossanak egy képet.
A mátrix a filmben egy virtuális, illúziókra épülő világ. Az igazság az, hogy a mi világunk is pontosan olyan, mint a filmben megjelenített lét.
A mi matrixunkat a saját, beépített számítógépünk, az elménk és az egónk hozza étre.
Amit látunk, hallunk, észlelünk, az nem a valóság. Az egónk és a gondolataink által létrehozott világot látjuk, érezzük. Sokszor pl. ezeket: szorongás, félelem, birtoklás, szeretet, önvád, stb.
Lehet, hogy hihetetlen, de a valóság az, hogy ez mind nem létezik.
Egész életünkben az egónk és elménk által létrehozott matrixban élünk.
Az igazság az, hogy Isten létezik, és mi Isten részei vagyunk. Amikor az ember meditál, akkor lecsendesíti a gondolatait és az egóját. Így a csendben megnyílik egy másik világ, út az Isteni-(önvalónk) felé. Ez számomra a meditáció.
Nemes Tibor, Törökbálint




Én azért meditálok, mert jól esik egy kicsit elvonulni a város zajától és utána másképp látom az élet mindennapjait.
Úgy érzem, hogy kreatívabb vagyok az élet minden területén, sokat fejlődött az intuícióm.
Kozma János, Szeged





Nem nagyon néztem utána a meditációnak, de a magam módján gyakorlom.
Miben nyilvánul ez meg?
Amikor fáradt vagy éppen mélyponton vagyok, olyankor én úgy szoktam, hogy este lefekvés és nem forgolódás az ágyban és mérgelődés, hogy a gondjaim miatt ne tudjak elaludni, hanem meditálok.
Hogyan?
Ellazítom a végtagjaimat, és úgy kapcsolom ki az agyamat, hogy elkezdek számolni. Ez nem mindig megy, attól függ mennyire vagyok lent, így felváltom imádkozással. Na ez bejön, mert már a második Mi Atyánknál, már nagyon kell koncentrálnom, hogy végig tudjam mondani. Imádkozni csak úgy lehet, ha teljesen jelen vagy, hiszen azzal megtisztelem azt a felsőbb irányítómat, aki vezet az utamon. No ide jutottunk el a meditációról.
Meditáció, hát meg kell teremteni testi, lelki nyugalmunkat, de előtte az agyunk kell lenyugodjon. Ezt gondolom lehet tanulni, de mindenki maga kell rájöjjön a titokra.
Fábián Erzsébet, Lőrincfalva



Remélem mostmár nem vesztegeted az idődet és akár megígérheted, hogy fogsz magadra szánni ezentúl napi néhány percet.

Ki tudja, a közeljövőben még a Te beszámolód is bekerülhet egy hasonló bejegyzésbe.




Tetszett a bejegyzés?
Oszd meg barátaiddal, vagy Like-old, és írj bátran megjegyzést! A hírlevelekre pedig ide kattintva iratkozhatsz fel (rövid, de tanulságos tanulmány üti a markod)...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Lábléc nézete